visuell identitet
Målet med en visuell identitet er å forene alle de visuelle kommunikasjonselementene bedriften din trenger – farger, skrifttyper, formbruk og logo – slik at du blir gjenkjent i alt du gjør. Vi hjelper deg med en helhetlig visuell identitet!
Hva er visuell identitet?
Visuell identitet omfatter alt en bedrift står for, og binder sammen all kommunikasjon utad. Den skal gjenspeile kulturen og identiteten i selskapet ditt, og gi et helhetlig bilde av hvem du er. En visuell identitet handler altså ikke bare om et godt førsteinntrykk, men et godt helhetsuttrykk.
Ditt ansikt utad
Hjernen vår fanger konstant opp visuelle uttrykk, både bevisst og ubevisst. Dersom bedriften din har en god visuell identitet kan dette føre til gjenkjennelse, noe som vil kunne styrke posisjonen din i alle kanaler. Visse farger og elementer bør derfor tydelig gå igjen i kommunikasjonen din.
I Guilty kan vi hjelpe deg med bedriftens helhetlige visuelle identitet; fra idé og konseptutvikling til design og produksjon.
Visuell identitet – et helhetlig konsept
Når vi jobber med visuell identitet er det viktig med god innsikt i selskapets strategi, verdier og visjon. Dette hjelper oss videre til neste fase hvor vi utvikler et helhetlig konsept og kule designelementer, som kommer i ulike former og fasonger.
Bedriftsprofil
Bedriftsprofilen skal gi din målgruppe assosiasjoner til hvem du er og hva du står for. Den skal vekke følelsene som gir tillit og trygghet om at du er rett for dem. En oppdatert profil som er i tråd med markedets forventninger er viktig, og vi bistår med å utarbeide nye profiler eller løft av eksisterende bedriftsprofiler.
Profilmanual
En god visuell identitet må brukes konsekvent for å bli gjenkjent. En profilmanual gjør det lett for folk å bruke profilen din i hva som helst – fra enorme bannere til små visittkort eller flyere, presentasjoner, videoer eller bilder.
Markedsføringsmateriell
Markedsføring handler om å inspirere potensielle kunder til å gjøre en handling. Vi liker å inspirere, og lager deilige design og godt innhold til ditt markedsføringsmateriell.