Klimabesparende havteknologi
Den innovative havteknologien fokuserer på bærekraftig balansert fiske og har fått navnet HARVISH®. Med et ønske om å kommunisere de riktige verdiene og det rette tankesettet valgte de oss som samarbeidspartner. Sammen har vi gitt HARVISH® et fresht uttrykk som gjenspeiler en fresh teknologi.
Respekt for det etablerte
Identiteten til HARVISH® er basert på respekt for havet, mennesker og dyr, planeten og klima. Med respekt for det etablerte, utfordrer HARVISH® oss til å tenke nytt og finne nye måter å ivareta havet. Også balanse står sentralt i deres tankesett; balanse i industrien, i havet og i livet.
Som kunde er vi er kjempefornøyde med sluttresultatet, men det er selve prosessen og samarbeidet vi ønsker å fremheve litt ekstra. Da vi først kontaktet Guilty hadde vi i realiteten bare et ønske om å lage en webside til å kommunisere ut våre banebrytende teknologi, HARVISH®, og begynne å skape en identitet som kunne tilknyttes teknologien.
I oppstartsfasen utfordret Guilty gjennom gode spørsmål og kreative øvelser, som ga oss et helt nytt uhildet perspektiv. Gjennom flere møter og workshops, med både fysisk og digital deltagelse, hjalp de oss å virkelig reflektere over hva som er våre verdier og hva vi ønsker å kommunisere ut via det som er blitt vår nye identitet og webside. Takk til teamet i Guilty!
CEO HARVISH®
Alistair Pelly
Ett varemerke - tre funksjoner
Det har vært viktig å ta hensyn til at varemerket Harvish® vil bli brukt i ulike bøyninger, og at identiteten er gjennomgående. De tre bøyningene står for merkevaren og teknologien, den nedsenkede enheten og selve verbet.
Kontraster i harmoni
Fargene til Harvish® er hentet fra havet som oppstår når sollyset reflekterer i overflaten.
Design av nettside
Nettsiden til HARVISH® skal kommunisere deres verdier, budskap og den nytenkende teknologien. Siden beveger seg dypere ned i havet i takt med scroll. Det er også lagt til et dybdeteller, som går fra 0-1000 M. HARVISHER® brukes på 200-1000 meters dyp, som er den mesopelagiske sonen.
Utvikling i Vue
Harvish.no er utviklet i rammeverket Nuxt som brukes for å utvikle Vue-applikasjoner. Nuxt gir enkelte fordeler som bedre SEO, optimalisert data for sosiale media, og rask innlasting av nettsiden. På nettsiden finner man en dybdeteller som viser meter under havoverflaten, animasjoner når man beveger seg gjennom siden, og et interaktivt kart. Disse effektene går som en lek med Vue.