Innovasjonsuken OPP 2021
OPP er en årlig feiring av entreprenørskap, i tett samarbeid med lokale samarbeidspartnere. Vi utviklet og designet deres nye nettside som gjorde det enkelt for arrangører å opprette arrangementer, enkelt for publikum å melde seg på og se ukens program, se opptak og lese om alt det spennende Innovasjonsuken OPP driver med. En plattform for nettverksbygging, kompetansedeling og framsnakking.
Innovasjonsuken OPP fikk et løft - både visuelt og funksjonelt
Designet gjenspeilet budskapet om å øke synlighet og rette fokus på innovasjon på Vestlandet. Nettopp dette var viktig i designprosessen - det skulle være oversiktlig og tydelig å se opptak, program og å legge til arrangement.
Dark mode
Fordelene med dark mode er at det forbedrer visuell ergonomi ved å redusere belastningen på øynene. Det var også praktisk dersom du satt i et mørkt rom og ønsket å sjekke når neste arrangement skulle starte.
Perspektiv og varme
Fargene gult og blått som ble brukt gikk igjen i OPP sine illustrasjonsbilder. Blått åpner opp for perspektiv og intuisjon, mens gul signaliserer intellekt og varme. Vi håpte at dette var noen av mange effekter Innovasjonsuken OPP hadde på brukerne.
«Da vi skulle utarbeide nye websider for innovasjonsfestivalen på Vestlandet, var Guilty dyktige på løsningsforslag og se designforbedringer. Teamet var fremoverlent, effektivt og ikke minst - veldig inspirerende å teame opp med!»
Festivalsjef
@ Innovasjonsuken OPP
Christina Härdig
Brukeropplevelsen i fokus
Vi valgte å bygge siden på nytt fra bunnen ved hjelp av Vue og Sanity. Sanity er et norskutviklet CMS som gjør det enkelt å administrere alt innholdet på siden. Kombinert med Vue, ble resultatet en svært rask side som kunne levere innhold til mange brukere på en gang. Vi gjorde det også mulig å opprette arrangement direkte fra nettsiden, slik at det ble enkelt for administratorer å gå gjennom og godkjenne arrangementene i Sanity.