Ambassadøren for norsk fintech i ny drakt
Vi har bistått NCE Finance Innovation med å bygge en ny merkevare som skal gi dem en tydelig identitet, samt bygget en ny nettside som skal sette søkelyset på medlemmene deres, tjenestene som klyngen tilbyr og samfunnet i klyngen som en helhet. Det var viktig for NCE Finance Innovation å ha en tydelig identitet som bidrar til at de kan ha en profil som er gjenkjennelig og litt utenfor det man normalt oppfatter som litt traust finansnæring.
En tydelig retning
Energi, styrke og kontraster
Vi laget en klar og tydelig profil som skal assosiere energi, styrke og kontraster. Dette gjenspeiler hverdagen til startup-miljøet, næringen og hvordan NCE Finance Innovation ønsker å fremstå både internt og eksternt. Den energiske profilen fungerer godt på profilartikler og gir et lett gjenkjennelig uttrykk på alle flater.
Animasjon laget av JHåland
En nettside som setter medlemmene i fokus
NCE Finance Innovation ønsker å sette medlemmene fremst og i sentrum i alt man foretar seg. Dette har vært deres filosofi mens vi utviklet deres nye nettside. Medlemstyrte initiativer, prosjekter og nyheter er nå mer tilgjengelige via nettstedet. Medlemmene vil også få økt synlighet gjennom initiativer som Members Spotlight og deres klyngesamfunnsgruppe på facebook. Nettsiden er bygget i Craft CMS, dermed har kunden full kontroll på innholdsstyring!
Banking is boring?
NCE Finance Innovation skal innovere en bransje som normalt er oppfattet som litt «kjedelig». For å ta en tydelig posisjon som en litt fremoverlent aktør har de fått kraftige farger, som også gjenspeiles på nettsiden.