Hvorfor en 404-side er viktig

En 404-side bidrar til at brukeren ikke faller ut fra nettsiden hvis linken de har navigert til ikke fungerer.
404-page_feature-image

Har du linker på websiden som ikke fungerer fremstår du som uprofesjonell både for dine lesere og søkemotorer. Dette kan fort skje på nettsider som har eksistert en stund. Man sletter sider uten å tenke over at disse linkes til fra andre steder. Skulle du være så uheldig at du glemmer å endre en link må du i hvert fall sørge for å ha en skikkelig 404-side. Denne bidrar til at brukeren ikke faller ut fra nettsiden. Dette tester du ved å gå til en underside som du vet ikke eksisterer. Vårt eksempel på 404 side kan du se her. Her har leseren fortsatt mulighet til å navigere seg videre via menyen øverst.

Hvis du ikke har en 404 side vil alle linker på nettsiden rute deg ut av nettsiden og inn på en kjedelig hvit side som under.

404

Google og andre søkemotorer er opptatt av at brukeropplevelsen til besøkende er optimal. Derfor vil mangel på en 404-side føre til at du potensielt kan rangere dårligere i søk. Dette er en relativt enkel sak som bør være på plass på alle nettsider i 2017.

Jobber du med nettsidene i din bedrift, sjekk ut disse innleggene:
- Hvorfor Craft CMS er vår favoritt
- Gode verktøy for å teste kvaliteten på din nettside
- Forskjell mellom native og hybrid app

MVP - effektiv utvikling av konsept webutvikling

MVP - effektiv utvikling ved bruk av ferdigmoduler

Ikke alt trenger å bygges fra bunn av når man utvikler nye applikasjoner. Under kan du lese mer om hvordan vi benyttet FullCalendar for å spare kostnader og tid. Kunden fikk et komplett kalender- og tidslinjesystem som fungerer utmerket i en MVP som ikke har blitt validert i markedet.
Konseptutvikling-1 webutvikling

Konseptutvikling - bygge prototype ved hjelp av Lean UX

Lean UX er en teknikk for å teste ulike hypoteser for å få kjappe avklaringer på om man er på rett spor ved utvikling av konsepter.
Hva-er-mvp webutvikling

Hva er en MVP?

En minste fungerende løsning (MVP) tvinger deg til å forenkle, og tenke over hva som faktisk er kjernen i produktet.